اخبار

هرگونه تبلیغات کالاهای خارجی در خراسان رضوی ممنوع شد

هرگونه تبلیغات کالاهای خارجی در خراسان رضوی ممنوع شد
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از روند اجرای دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات در مشهد خبر داد.

سید سعید سرابی با بیان این خبر افزود: دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور است که شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی نیز بر اجرایی نمودن مفاد این دستورالعمل در سطح استان تاکید نموده است.

وی اظهار داشت: پس از تاکید شورای فرهنگ عمومی استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی این موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت و کمیته فرهنگی اجتماعی، سیاسی کارگروه تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

سرابی ادامه داد: مکاتباتی با ادارات، سازمانها و ارگانهایی که در خصوص تبلیغات محیطی وظایفی دارند و ورود پیدا می کنند انجام شد و هفته گذشته جلسه ای در معاونت سیاسی امنیتی استانداری با حضور  اداره اماکن، فرماندهی انتظامی، اداره کل امنیتی انتظامی استانداری، نهادهای متولی تبلیغات در شهرداری از جمله معاونت فرهنگی، سازمان میادین میوه و تره بار و ... تشکیل شد.

وی گفت: در این جلسه تاکید شد در راستای اجرایی کردن این دستورالعمل هماهنگی لازم بین نهادها صورت گیرد و بخش مغفول مانده قانون اجرایی گردد.

سرابی از تایید محتوی تبلیغات شهری توسط اداره کل ارشاد خبر داد و اظهار داشت: تایید محتوی تبلیغات شهری بر عهده این اداره کل است که تاکنون برخی نهادها محتوی تبلیغات را به تایید این اداره کل نمی رساندند که بر اساس مصوبه این جلسه بر تایید محتوی تبلیغات شهری توسط این اداره کل تاکید و تایید شد.

وی افزود: بر همین اساس ستاد ویژه ای در اداره مطبوعات و تبلیغات این اداره کل تشکیل شد تا به صورت جدی موضوع عدم تبلیغ کالاهای خارجی را پیگیری نماید و نهادهای متولی نیز مصمم شدند در اجرای قانون همکاری لازم را انجام دهد.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: سازمان میادین شهرداری مکلف شد به  سه کانون آگهی و تبلیغاتی که تابلوهای تبلیغاتی را به این کانونها واگذار شده دستورالعمل ابلاغ شده و این سازمان موضوع عدم تبلیغ کالاهای خارجی را در این بیلبوردها که طرف قرارداد سازمان هستند را پیگیری نماید و در مواردی که کانون ها هماهنگی لازم را نداشته باشند اداره اماکن متعهد شد به درخواست ها مبنی بر اعمال قانون نسبت به پلمپ کانون های متخلف اقدامات لازم را انجام دهد. و سازمان میادین نیز با اعلام اداره کل نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد با کانون های متخلف اقدام نماید.

وی با بیان این که متاسفانه تبلیغات در شهرداری مشهد متمرکز نیست گفت:یکی از آسیبها در شهرداری مشهد این است که متاسفانه در شهرداری چندین مجموعه کار تبلیغاتی انجام می دهند سازمان ترافیک تبلیغات پلهای عابر پیاده را به مجموعه های غیر تخصصی که مجوز از این اداره کل ندارند واگذار نموده است البته در این جلسه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد متعهد شد موضوع مراتب اجرای قانون را با مشخص کردن ضرب الاجل به سازمان ترافیک، پایانه ها و قطار شهری ابلاغ کنند و این سازمانها نیز کلیه محتوی تبلیغات را به تایید این اداره کل برسانند.

سرابی اظهار داشت: البته این تبلیغات سهم کمی را از تبلیغات شهری بر عهده دارند و تعداد قابل توجهی از سازه های تبلیغاتی در مالکیت سایر سازمانها می باشد که مکاتبات لازم انجام شده و امیدواریم این ارگانها نسبت به اجرای قانون در سالی که تاکیدات ویژه ای رهبر معظم انقلاب بر روی حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی داشته اند، اقدامات لازم را انجام دهند . و در راستای این منویات حرکت نمایند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با هماهنگی های انجام شده و ضرب الاجل تعیین شده ظرف دو هفته آینده استان خراسان رضوی و شهر مشهد عاری از هر گونه تبلیغات محیطی کالاهای خارجی باشد

۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید