اخبار

اولین جشنواره ملی و نمایشگاه تبلیغات کشور امسال برگزار می شود

معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای ارتقاء جایگاه کانون های تبلیغاتی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی محمدزاده در جمع مدیران مسئول کانون های تبلیغات استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود : تا امروز به جایگاه کانون های تبلیغاتی در جامعه توجه چندانی نشده است اما از نگاه وزارت ارشاد توجه پیش از پیش به این کانون ها لازم است .
وی با اشاره به برنامه های دولت برای حوزه تبلیغات گفت : امسال برای اولین بار بنا داریم تا جشنواره ملی و نمایشگاه تبلیغات را برگزار کنیم .
وی در ادامه از تهیه آیین نامه تبلیغات و دستورالعمل آگهی نامه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت : طی 2-3 هفته آینده و بعد از انجام آخرین مراحل کارشناسی دستورالعمل آگهی نامه ها به کانون ها اعلام و ابلاغ خواهد شد تا حدود آگهی های تبلیغاتی و اطلاع رسانی مشخص شود .
معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ایجاد نشاط و امید در جامعه را از کارکرد های مهم کانون های تبلیغاتی خواند وگفت : نگاه کانون ها به تبلیغات بر خلاف آنچه اکنون است نباید تنها معطوف به تبلیغ کالاهای مصرفی باشد .کانون های آگهی و تبلیغات باید الگوی مصرف جامعه را اصلاح کنند و ارائه دهنده الگوی درست مصرف باشند .
محمد زاده در بخشی دیگر از سخنانش در جمع مدیران مسئول کانون های تبلیغات استان خراسان رضوی، مطبوعات و تبلیغات را دو بال لازم برای اطلاع رسانی خواند وگفت :کانون های تبلیغاتی باید به مطبوعات کمک کنند تا بتوانند از ابزار تبلیغات و آگهی بهره برده ودر جهت روزنامه داری استفاده کنند .
وی اذعان داشت: اگر بین کانون های تبلیغاتی و مطبوعات توافق و هماهنگی صورت گیرد بخش زیادی از مشکلات مطبوعات توسط کانون ها حل می شود .
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گردش مالی صنعت تبلیغات در ایران را رقمی بین هزار تا 2 هزار میلیارد تومان خواند و این رقم را نیز موید رونق اقتصادی کشور خواند .
وی با بیان اینکه تبلیغات مبحثی اقتصادی نیست، تصریح کرد : تبلیغات بیشتر از هر عرصه ای در حوزه فرهنگی باید مورد بررسی قرار گیرد و نباید به کانون های تبلیغاتی به عنوان فرزند دوم نگریسته شود
سید جواد جعفری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت تبلیغات در استان ارائه کرده وگفت: 360 کانون آگهی و تبلیغات در استان خراسان رضوی فعال بوده و حدود 120 کانون نیز در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز هستند که این دو رقم نشان دهنده اهمیت فعالیت کانون ها در استان است .
وی همچنین مزیت اصلی استان را بخش فرهنگی دانسته و گفت: کانون های تبلیغاتی گام های موثری در این بخش برداشته اند.  
 
۶ مرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۵۵
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید